16 Aralık 2012 Pazar

Kıssadan Hisse

Sürekli Öğrenim Döngüsü'nü çalışırken katıldığım bir eğitimde öğrenmiştim. Çalıştığım şirket bir Amerikan firmasıydı; eğitimin özü: 'bildiklerinizi bilmeyene aktarın, bilmeyen kişide anlattıklarınızı öğrenip başka bir bilmeyene anlatsın ayrıca konunuzda ne kadar uzman olursanız olun muhakkak sizinde bir başkasından öğreneceğiniz bir bilgi vardır. Eninde sonunda sizin ilk başta bilgi aktarımında bulunduğunuz kişi birgün size başka bir bilgi akratımı ile geri dönecektir. Bu döngüde kendi içinde bu şekilde devam edecektir' idi.
Anlatılan bu döngü benim çok hoşuma gitti. Gördüğünüz gibi bu Amerikalı'larda hiç 'ben oldum ' durumu yok. Gayet kompleksiz insanlar ve bilgi aktarımına son derece açıklar.
Benimde bu bloğu kurma sebeplerimden biri, nacizane öğrendiklerimi kıssadan hisse size aktarmak idi. İçinizde muhakkak yazacaklarımı bilenler çıkacaktır. Ama mukakkak bilmeyenlerde çıkacaktır. Haydi bizde bu döngüye katılalım ve bildiklerimizi paylaşalım.
Burada yazdığım bilgilerin çoğunu bugüne kadar gittiğim kursdaki sevgili Serpil Hocam'dan öğrendim. Yani kaynağımız sağlam:)) Şayet yazdılarımıla ilgili kafanızda bir soru işareti oluşursa lütfen benimle paylaşın.

Teşekkürler.

Not 1: Ahşap ürünü zımparalamak istediğinizde hep aynı yönde zımparalayın. Eğer gelişi güzel zımparalarsanız ürünü boyadığınızda zımpara yönünde boya izi olabilir. (özellikle açık renk boyalarda bu kendini daha çok belli eder)

Not 2: Fırçaların daha uzun ömürlü ve yumaşak kalması için fırçalarınızı arap sabunu ile temizleyin.

Not:3 Ahşaba transfer yapacaksanız, kullanacağınız kağıt, enaz 100 gram'lık (120 gram'lıkta olabilir) ve mutlaka fotokopi kağıdı olmalı.Şayet hazır satılan dekupaj kağıdı aldıysanız bu kağıdında mutlaka öncelikle fotokopisini çekin. Transferde bu fotokopiyi kullanın.

2 yorum:

Elifin Terazisi dedi ki...

Harika bir kıssa , paylaşım için teşekkürler.

Saydığınız ipuçlarından üçüncüsünde , 10 milim kağıt konusunda bir yanlışlık var sanki.Ya da gecenin şu saatinde benim uykum geldi, yanlış anladım.
İyi geceler:)

Unknown dedi ki...

Elif Hanım merhaba,
Bende size çok teşekkür etmek istiyorum geri bildiriminiz için. Yorumunuzu okuyunca hemen hocamı aradım. Evet haklısınız karıştırmışım.Kağıt 10 milim değil enaz 100 gr'lık (120 gr'lık da olabilir) ve mutlaka fotokopi kağıdı olmalıymış ( yani hazır satılan dekupaj kağıdı değil).
Yazımı hemen düzeltiyorum. Sizede tekrar çok teşekkür ediyorum.
İyi günler..