6 Şubat 2013 Çarşamba

Subway Art

Herkese merhaba,
Çok gezen mi bilir yoksa çok okuyan mı bilir? sorusunun cevabı hala tartışıla dursun ben şu sıralar en çok internette gezinerek yeni şeyler keşfediyorum. Tam bu zamanlarda içimdeki küçük kadınlardan paylaşımcı olanı ayaklanıveriyor. Bir bakıyorum ki öğrendiğim yeni şeyleri sizlere aktarmak için bilgisayarın karşısındayım.
Bugün size Subway Art'tan bahsetmek istiyorum. Subway Art nedir? derseniz: Bir işi, bir eylemi veya bir mesajı iletmek için kelimelerin düzenlenmesi ile ortaya çıkan sanat türüdür. Birçok sanat dalında olduğu gibi bu dalda da görsellik ön plandadır. (bu benim tanımımdır; muhakkak başka bir tanımıda vardır)
Subway Art'a neler örnek olabilir derseniz. Bugüne kadar yapılmış olanlardan yola çıkarak size rahatlıkla herşey diyebilirim. Misal: Sevdiğiniz yemeklerin isimlerimlerinden bir pano olabilir..Çocuklarınız ve sizin isimlerinizden bir pano olabilir(benim yapmak istediğim)..gittiğiniz veya sevdiğiniz yerlerin isimlerinden bir çalışma olabilir...unutamadığınız filmlerin veya kitapların isimleri olabilir...ya da sevdiğiniz şarkı sözlerinden bir çalışma olabilir gibi...
Ben de en kısa zamanda bir subway art çalışması yapmak istiyorum. Zira bu türü çok sevdim ve kendi tarzıma yakın buldum. Benim çalışmam şimdilik şöyle dursun biz dünyada neler yapılmış onlara bakalım..







2 yorum:

Unknown dedi ki...

Bunun bir sanat türü olduğunu bilmiyordum.Paylaşım için teşekkürler.Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Rica ederim. Bende başka bir blogda tesadüf üzeri keşfettim. Biraz araştırınca bizim yaptığımız işler ile ilintili olduğunu farkettim. Bu sebeple paylaşmak istedim..Sevgiler..